Мале Јесење Радионице 3 део

Ово је последњи део МЈР. Као што сам претпоставила јесен је толико добра тема за игру са дететом да су све радионице испале више него одлично. Пишем ту о активностима свих учесница Малих Јесењих Радионица. Хвала вам пуно што сте се придружиле теми, биле активне маме и блогерке. Свиђа ми се што је свака загризла тему на свој начин, прилагођен свом детету, инспиративно виртуелно дружење.

Шта смо ми радиле? Лагано од теме животиња током јесени прешле смо до Божићне теме, али о томе касније. Наравно нисмо успеле да урадимо све шта је било у плану, али и тако смо време проводиле активно. Ако не директно у теми јесени онда смо радиле на чулима, глобалном читању и вежбању ходања јер тренутно физичка (хипер)активност је код нас на првом месту.

  • Прво, требале смо да упознамо шумске животиње. Ту су нам одлично послужиле две књиге свака на свој начин. Прва представљала фотографије животиња, зато сам одустала од штампања мојих научних картица, иако су спремне. Друга књига представља шумске животиње у разним сценама, ноћу, у дубини шуме, на граници шуме и битно је што има са стране дугмиће па можемо да чујемо звуке које прави вук, сова, дивља свиња. Ове књиге смо непрестано листале добре 2 недеље, сваки дан неколико пута на иницијативу Касије. Тренутно је у фази обожавања књига за звуцима.

DSC07074

  • Ухватиле смо се опет за пластелин па од шишарке направиле јежа. Инспирација са другог блога који је учествовао у МЈР овде
  • Пошто је веверица са насловне стране књиге била веома интересантна, држале смо се веверице као једне од тих животиња које спремају залихе хране за зиму. Читале смо песмицу о њој, гледале филмић са снимљеном веверицом како једе шишарку, како узима орахе са земље и бежи на дрво.
  • Нацртала сам облик јежа и веверице, па смо цртеже попуниле хељдом и плодовима јавора.
  • Од преосталог сувог лишћа покушавале смо да излепимо шумске животиње, мада лишће се много крунило, па се више не зна шта је то нама испало, лисица или веверица.
  • Касија је била фасцинирана модлама у облику шумских животиња које сам јој показивала. Вадила је из фијоке у кухињи сваки дан, поготово изјутра, чак доносила ми у кревет да кажем која је то животиња. Решила сам да испечемо медењаке у облику животиња. У последњи викенд МЈР ангажовала сам господина тату да нам помогне да изведемо тај потез. Развлачила миришљаво тесто са циметом, Кас је цртала у брашну, лизала беле прстиће, гурала модле на тесто, покушавала је да притиска, пребацивала је медењаке на плех (зато је по који меда имао врат дугачак као жирафа). Док сам стављала колаче у рерну, господин тата је чувао да бар мало теста и брашна остане на столу. Прве две туре вађења модлама колача држало је пажњу детета. Кад сам почела да правим медењаке у божићном фазону јелки и звездица, однела је модле животиња у спаваћу собу.

DSC06656

  • Медењаци су послужили и за поклапање облика са тим на картончићима који су били у кутију са модлама.

DSC06658

У нашем сету речи за Глобално Читање појавиле се речи: jeż – јеж, lis – лисица, miś – меда, sowa – сова.

DSC06423

1 Komentarz

  • јануар 5, 2015

    carapice

    Predivno! Oduševljena sam idejama, a i malom Kasijom, koja mudro posmatra i vredno uči.
    Bravo, mama! Bravo, bebo!