Мале Јесење Радионице 2 део

LG-1

Нешто смо успеле да урадимо по плану, док од неких ствари смо скроз одустале. Избор детета шта је интересантно а шта није. О избору прочитајте један спонтани текст са насловом Слобода.

Тема другог дела МЈР је јесења флора, значи лишће, поврће, воће, печурке. Испоставило се да Касија није у фазону воћа и поврћа па смо тај део заобишле. У смислу, шта год сам почела око тога да показујем или причам тотално ме игнорисала и враћала се на јесењу сензорну кутију. Трајало је то данима, кутија из јутра, поподне и пре спавања. Љута када не може да је отвори или када ми нећемо да је отворимо, јер је касно, треба да се купа, спава а она жели да пипка шарени пиринач и шишарке. Једног дана све то престане. Кутија је стајала још недељу дана нетакнута. После тока покупила сам пиринач да нам служи за нешто друго, сачувала сам и шишарке, лишће побацала. Шта смо осим игре са кутијом радиле у последње време а шта је везано за јесен:

  • Ово нисам веровала да ћемо урадити заједно. Правила сам исту такву лампу пре неких 10 година са децом из првог разреда основне школе. Па када сам решила да правим исту са Касијом која има 13 месеци нисам рачунала на њен рад, него више да ће посматрати мене. Испало је сасвим другачије. Спремила сам теглу, лишће, четку и домаћи лепак од брашна и воде. Почнем да мажем лепком по тегли па залепим прву лиску, дете приђе, посматра па узме четку, стави је у лепак, почне да мацка теглу. Тако је она мацкала лепком, а ја сам стављала лиске. Овако нас две направимо лепу лампу од тегле. Када се лепак лепо осушио, унутра смо ставиле свећу и то је то. Лепо јесење светло улепшало нам је вечерње сате. Позитивно изненађење. Наравно, после целе забаве, дете је било спремно за купање, хеланке за прање а под за брисање. Ништа ново, и тако то радим сваки други дан.

kaslampa

  • Када сам видела да лепак није баук, кренула сам даље у том правцу. Нацртала сам дрво, пластифицирала. Мазале смо га лепком па лепиле шарене лиске. Једноставна вежба за мале прсте, додатно у складу са тренутном фазом на налепнице.
  • Пар пута смо црткале, ту сам ја цртала односно стављала лиске испод папира па тако добијала отисак сваке жилице лиске. Касија је ту више слушала неку моју причу, па цртала своје слободне линије, па цепала папир. Пошто је цео процес свакако задржавао њену пажњу на једном месту, црткале смо на тај начин пар пута.
  • Упоређивале смо и слагале право суво лишће са сликама истих.
  • Читале смо дечије песме везане за печурке, јесен и поврће.

DSC05774

  • Лепиле смо беле туфна од пластелина на печуркином шеширу и ово смо поновиле више пута. Више о томе читајте ОВДЕ

И то би било то, јер Касија је опет ушла у фазу убацивања ствари у кутије па смо се више занимале нашом кутијом за уметање новчића, и дрвеном кулом. Поред тога, испитивале смо разне мирисе и увелико радиле на глобалном читању јер и за то је Касија показала  велико интересовање. До те мере да отвара ормар и доноси карте са речима да их једну по једну читам.

Dodaj komentarz jako pierwszy