Кућа није дом без Пла…

DSC06281-2

Ето дође на ред и тема колачића, грицкалица и тога шта дати детету у шетњи кад сте кренули кући на ручак а дете ипак нешто тражи. Најлакше је купити успут познати кекс. Нисам еко супер здрава мама али ипак желим да моје дете што дуже не једе класичне слаткише а поготово куповне. Не правим фрку ако неко понуди мом детету тај кекс. Поједе га или не, једном у 100 година неће бити ништа. Додуше ја нисам никада купила тај кекс са намером да га поједе моје дете. Деси се да док господин тата грицка други познати посни кекс без чоколаде, дете се радује и очекује да ће добити бар пола. Пола кексића и моје дете је срећно. Дете никад није јело слане штапиће, смокије, чоколаду, чоко кроасане и не знам шта све још има. Полице са тим производима заобилазим.

Шта онда дајем детету кад баш хоће да нешто грицне, шта носим у шетњу за сваки случај? Ево предлога шта направити

1. Моји омиљени колачи од овсених пахуља. Брзо лако и здраво.

– чаша овсених пахуљица

– изгњечена банана

– пола чаше исецканог сувог грожђа, бруснице, кајсија

– ако дете воли, мало цимета, ђумбира

Све састојке спојити у хомогену масу, направити мале куглице или колачиће неправилног облика.

Пећи на 170 степени, око 15 минута.

DSC06233

2. Колачи од сунцокрета

– 1,5 чаше ољуштеног сунцокрета

– 0,5 чаше семенки бундеве

– 0,5 чаше бадема или лешника

– 1,5 банане

Сунцокрет, бундеву и бадем самлети у млину за кафу али не на прах него само толико да се уситне. Додати изгњечену банану. Добро измешати. Формирати колачиће.

Пећи на 190 степени, око 10-15 минута.

DSC06444

3. Кукурузне пројице

– 3 јаја

– шоља јогурта 240

– 1/3 шоље уља

– кашичица соли мада ако дајете слани сир онда не мора

– 1,5 кашичице прашка за пециво

– 6 кашика белог брашна

– 7 кашика кукурузног брашна или паленте

– чаша додатака, сир, паприка, сланина зависи шта воли ваше дете. Код нас у последње време одлично иде ситан сир од моје кравице.

Умутити јаја, додати јогурт, уље. Па затим све остало, брашна, прашак за пециво, сир или шта имате у фрижидеру.

Пећи на 200 степени 20 минута

DSC07299

Више идеја ускоро…

Још једна тачка на коју бих скренула пажњу ао правите колачиће или грицкате суво воће. Избегавајте суво воће које је сумпорисано. У саставу има E220 конзерванс, сумпор диоксид. Наћићете га у сувим шљивама, кајсијама, урмама, сувом грожђу, брусници и кокосовом брашну. Ако купујете суво воће на меру увек можете да тражите од продавца декларацију. Несумпорисане кајсије ћете препознати по браонкастој боји, оне јарко наранџасте су сигурно сумпорисане јер се користи баш за задржавање лепе боје воћа као што се ради са вином. Сумпорисно воће губи на пример витамин B12. Несумпорисано воће има лепши мирис и укус. Ако сте осетљиви на E220 можете да осетите мучнину, сматра се да може да изазива главобољу јер снижава притисак и изузетно је опасан за астматичаре.

У Србији није лако купити суво воће слободне од овог конзерванса. Ако већ не можете да нађете чисто воће, имате три решења: заборављате на то шта сам написала и правите се да је све супер здраво, стављате суво воће у воду и остављате да одстоји бар 2 сата или купујете уређај за сушење воћа. Последња тачка ми је у плану.

ПС: испирање воћа препоручујем у случају да је воће додатно заслађено шећером, суво воће је само по себи слатко и вашем детету није потребан додатни шећер.

2 Komentarzy

  • март 14, 2015

    Maja Zmaja

    Apsolutno se slažem da nema potrebe djeci davati kupovne slatkiše, iako je to teško izbjeći, ali trudimo se svim silama! M. je 2,5 godine i od slatkog najviše voli ‘bonbone’ kako on zove suho voće! Volimo i zobene keksiće sa bananom i projice, a kolače od suncokreta još nismo probali i definitivno hoćemo! Hvala na receptu! 🙂

  • новембар 9, 2015

    Slavica

    Divni recepti divne mame. Uvek se obradujem kada svratim na Vas blog !